دسته بندی نشده

میان وعده ای مفید

میان وعده ای مفید مصرف هر ماده غذایی بیش از اندازه برای سلامتی ضرر دارد. هر چند میوه خشک به عنوان یک میان وعد‌ه مفید است و نسبت به سایر تنقلات مرسوم ارزش غذایی بیشتری دارد، اما مصرف بیش از اندازه آن هم باعث بالا رفتن قند خون می شود. برای سفارش و خرید دستگاه تولید انواع میوه خشک مانند انجیر، توت، برگه زردآلو، برگه هلو، سیب خشک، پرتقال خشک و … به فروشگاه اینترنتی بکردانه مراجعه کنید و دستگاه میوه خشک کن با کیفیت را خریداری نمایید.
مصرف میوه خشک فواید زیادی دارد و می تواند جایگزین تنقلات دیگر شود. شما نیز اگر به سلامتی خود، خانواده تان و افراد دیگر اهمیت می‌ دهید، سری به فروشگاه بکردانه بزنید و با خرید دستگاه میوه خشک کن، میوه های خشک شده تازه و با کیفیت را تهیه نموده و با فروش آن علاوه بر کمک به سلامتی افراد، منبع درآمدی نیز، داشته باشید.

 چه ویتامین ها و املاحی دارند؟

میوه های خشک منبع غنی ویتامین هایی نظیر ویتامین A ، B1، B2، B3 ، B5 ، B6 و املاحی چون کلسیم ، آهن ، منگنز، مس ، منیزیم ، پتاسیم  و فسفر هستند.اما به دلیل حرارتی که به میوه ها برای خشک کردن آنها داده می شود مقدار زیادی ویتامین C و اسید فولیک موجود در آن از بین میرود .

و میوه هایی که به طریق صنعتی خشک می شوند ممکن است باعث بروز آسم در افراد حساس شوند

میان وعده ای مفید به برخی از میوه هایی که به طریق صنعتی یا در مغازه ها خشک می شوند ماده ای به نام اکسید سولفور جهت تثبیت رنگ میوه افزوده  میشود . این ماده میتواند زمینه بروز آسم را در افراد حساس ایجاد کند .اگر میخواهید میوه تان را به شکل طبیعی خشک کنید و رنگ میوه را بدون افزودن مواد شیمیایی تثبیت کنید می توانید بعد از برش میوه ها از مقدار کمی از یک چاشنی قوی مثل آبلیمو ترش استفاده کنید . مثلا برای خشک کردن سیب ، اگر بعد از برش زدن آن به تکه های سیب مقدار کمی آبلیمو ترش اضافه کنید دیگر رنگ آن تثبیت شده و بعد از خشک شدن تیره نمی شود .

مراقب کالری میوه های خشک باشید

میوه های خشک به دلیل از دست دادن آب کالری بیشتری نسبت به میوه های تازه دارند . هر 100 گرم میوه خشک تقریباً 250 کالری انرژی و 1 تا 5 گرم پروتئین دارد.فرآیند خشک کردن میوه ها منجر به از دست دادن مقادیر قابل توجهی مواد مغذی از قبیل ویتامین C و اسید فولیک  و افزایش میزان قند و انرژی در آنها می شود. به همین علت مصرف میوه های تازه بیشتر توصیه می شود .

برخی خواص درمانی میوه های خشک

کم خونی : اگر روزانه 4 عدد انجیر خشک مصرف کنید یک چهارم نیاز روزانه بدنتان به آهن را تامین کرده اید. .البته اگر همین انجیر را با مقداری آب پرتقال تازه نوش جان کنید. به دلیل وجود ویتامین C موجود در آب پرتقال میزان جذب آهن انجیرها بسیار بیشتر خواهد شد .

یبوست: مصرف روزانه 6 عدد آلوی خشک شده. به دلیل وجود قند سوربیتول کمک شایانی به درمان یبوست می کند .

فشار خون بالا : اگر مبتلا به بیماری فشار خون هستید. مصرف روزانه برگه زردآلو میتواند به کنترل فشار خون شما کمک کند . میوه زرد آلو 3 برابر موز پتاسیم دارد. و تحقیقات اخیر نشان می دهد. مصرف کافی پتاسیم در روز بدن را در برابر فشار خون بالا و بیماری های قلبی محافظت می کند .

پوکی استخوان :به خانم های یائسه و تمام افرادی که در معرض بیماری پوکی استخوان هستند. توصیه می شود در طول روز مقداری کشمش به عنوان میان وعده استفاده کنند .کشمش حاوی ماده معدنی به نام بور است. که باعث کاهش از دست رفتن استخوان ها می شود .

درمان نقرس : در گیلاس به خصوص گیلاس خشک ماده ای به نام آنتوسیانین وجود دارد. که به بهبود بیماریهای التهابی مثل آرتریت ، نقرس، دردهای عضلانی بعد از ورزش کمک میکند .

در طول روز چقدر میوه خشک بخوریم ؟

میوه ها حاوی مقادیر فراوانی ویتامین ، مواد معدنی و فیبر و کربوهیدرات هستند .مصرف روزانه 2-4 واحد میوه به افراد توصیه می شود .هر یک چهارم لیوان میوه خشک مانند انواع برگه ها، کشمش ، توت و انجیر خشک معادل یک واحد میوه تازه محاسبه می شود. و به دلیل خواص فراوان میتواند در کنار سایر میوه های تازه گزینه خوبی برای افراد به عنوان یک میان وعده سالم در طول روز تلقی شود .

بیشتر بخوانید:روش های خشک کردن میوه

برگه هلو، منبعی عالی برای فیبر

میان وعده ای مفید فیبر از آن دست ترکیباتی است. که به آسانی در هر کدام از میوه‌‌های خشک، از جمله هلو خشک یافت می‌شود. هر وعده‌ی مصرف به اندازه‌ی نصف فنجان هلو خشک حاوی حدود ۷ گرم فیبر، تقریبا ۳۰ درصد از نیاز روزانه به ویتامین A، و مقدار اندکی مواد معدنی نظیر مس و پتاسیم است.

اگر از فواید فیبر برای سلامتی آگاه باشید. حتما می‌دانید. چرا هلو خشک بهترین میوه‌ی خشک برای کمک به سلامتی دستگاه گوارش و درمان یبوست است. اگرچه هلو شاید آن‌چنان محبوب نباشد. ولی آن‌هایی که عاشق مخلوطی از طعم‌های ترشی و شیرینی هستند. حتما هلو را خیلی دوست دارند.

سیب خشک، میان‌وعده‌ای کم کالری

یکی از دلایلی که آدم‌ها عاشق سیب هستند. این است که خوردن این میوه هنگام صبحانه برای سلامتی انسان بسیار مفید است. ولی، سیب خشک (یا برگه سیب) چه‌طور؟ آیا می‌دانید حتی سیب خشک نیز به عنوان میان‌وعده‌ای سالم شناخته می‌شود؟ دلیل این مسئله نیز کم کالری بودن سیب خشک است.

به عبارت دیگر، هر وقت هوس خوردن تنقلات کردید. ولی در عین حال، نمی‌خواهید وزن‌تان زیاد شود. یا کربوهیدرات بیش‌تری به رژیم غذایی‌تان اضافه شود. شاید افزودن مقداری سیب خشک به فهرست خریدتان فکر بسیار خوبی باشد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *