وبلاگ

خرید و فروش عمده آناناس خشک

خرید و فروش عمده آناناس خشک

آناناس خشک چیست؟

چیپس میوه آناناس خشک را از میوه وارداتی به ایران با این نام، تهیه می‌کنند. خواص درمانی و طعم فوق‌ العاده عالی و همچنین شیرین آن در کنار ویتامین‌ های موجود، بسیاری را برای خشک کردن این میوه خوشمزه ترغیب خواهد کرد. زیرا آناناس خشک امکان استفاده در هر موقعیتی و شرایطی را، فراهم می‌کند.

 

آناناس میوه‌ ای است که قدمت آن نسبت به دیگر میوه‌ها کمتر است. کریستوفر کلمب در سفری که به آمریکای جنوبی داشت آناناس را کشف کرد. این میوه گرمسیری که شکل و شمایلی شبیه به کاج دارد، ابتدا به‌عنوان یک میوه لوکس و عجیب غریب شناخته می‌شد؛ اما امروزه آناناس در سبد غذایی اکثر مردم وجود دارد. به‌طوری که از آن برای تهیه انواع شربت، آبمیوه، کمپوت و مربای آناناس از آن استفاده می‌ شود. آناناس خشک غنی از مواد مغذی ازجمله ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، مس، منگنز، کلسیم، منیزیوم، ویتامین C، بتاکاروتن، تیامین، ویتامین B6، فولات، فیبر و بروملین می‌باشد.

مواد مغذی آناناس خشک

آناناس خشک مانند سایر خشکبار سرشار از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که مصرف آن به میان وعده‌ای مناسب جهت سلامتی بدن، پارها توسط کارشناسان تغذیه و سلامتی توصیه‌ شده است. در 100 گرم آناناس خشک می‌توان مقدار؛ 50 کیلوکالری، 0/54 گرم پروتئین، 1/14 گرم فیبر، 0/12 گرم چربی، 0/79 میلی‌ گرم ویتامین ب1، 0/32 میلی‌گرم ویتامین ب2، 13 میلی‌گرم کلسیم، 0/29 میلی‌گرم آهن، 0/12 میلی‌ گرم روی، 109 میلی‌گرم پتاسیم، 8 میلی‌ گرم فسفر، 1 میلی‌گرم سدیم و 12 میلی‌گرم منیزیوم یافت.

 

خواص آناناس خشک:

  • کمک به دستگاه گوارش
  • مؤثر برای کاهش وزن
  • جلوگیری از سرطان
  • بهبود سلامت استخوان‌ ها
  • جوان شدن پوست صورت
  • تأثیر مثبت بر باروری
  • موثر در دوران بارداری
  • بهبود سرفه و سرماخوردگی

چرا با خوردن آناناس خشک لاغر می‌شوید؟

ممکن است شنیده باشید که بسیاری از افراد در رژیم لاغری خود از آناناس خشک استفاده می‌ کنند. خواص آناناس خشک برای لاغری بسیار مفید است. این میوه خشک کالری کمی به بدن جذب می‌ کند. همچنین مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را در خود جای داده است. به همین دلیل نیاز روزانه شما به آن‌ها را تأمین می‌کند. از خواص آناناس خشک برای لاغری می‌توان به افزایش متابولیسم بدن اشاره کرد. مجموعه خواص این میوه خشک با تقویت دستگاه گوارش و افزایش سوخت و ساز بدن موجب کاهش وزن می‌شود.

مصرف این میوه خشک هیچ گونه ضرری برای بدن ندارد. آناناس خشک کمک می‌کند تا بدون بروز عوارض جانبی لاغری شوید. آناناش خشک یکی از بهترین میان وعده‌ها است. می‌توانید آن را جایگزین خوراکی‌ های پرکالری بکنید.

طرز خشک کردن آناناس

روش اول: خشک‌کردن در فر

آناناس‌ها را بشویید و از قسمت سروته آن‌ها دو و نیم سانتی‌متر جدا کنید.
آن‌ها را به‌صورت عمودی روی تخته نگه‌داشته و پوست سخت آن را از بالا به پایین به‌صورت لایه‌لایه جدا کنید.
نقاط قهوه‌ای روی پوسته‌ی آن را جدا کنید.
سپس آن‌ها را به‌صورت هم‌اندازه برش می‌زنیم، تا در زمان یکسانی خشک شوند.
فر را روی درجه‌ی کم (65 درجه سانتی‌گراد) تنظیم کنید تا در مدت‌زمان بیشتر آب آن بخار شود.
کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و میوه‌ها را به‌گونه‌ای که روی‌هم انباشته نشوند روی سینی بچینید.
برای جلوگیری از جمع شدن آناناس‌ها طی فرآیند خشک شدن توری مخصوص پیتزا را روی میوه‌ها قرار دهید.
هر 2 ساعت یک‌بار به میوه‌ها سر بزنید و آن‌ها را زیرورو کنید.
هنگامی‌که میوه‌ها بافت چرم‌مانندی پیدا کردند آن‌ها را از فر خارج کنید. و پس از خنک شدن آن‌ها را درون ظروف شیشه‌ای ریخته و درب ظروف را به مدت 4 روز باز می‌گذاریم تا رطوبت اضافی آن خارج شود سپس درب آن را می‌بندیم.

روش دوم: خشک‌کردن با دستگاه میوه خشک‌کن

در این روش مانند روش بالا، آناناس‌ها را پوست می‌گیریم و آن‌ها را برش می‌زنیم.
دمای دستگاه میوه خشک‌کن را روی 57 درجه سانتی‌گراد تنظیم کرده و میوه‌ها را بافاصله‌ی 1 سانتی‌متری در کنار یکدیگر می‌چینیم.
مدت‌زمان خشک شدن آناناس‌ها در این روش 24_48 ساعت است.
برای جلوگیری از خشک شدن زیاد میوه‌ها، هر 4 ساعت یک‌بار آن‌ها را زیرورو می‌کنیم.
دقت داشته باشید آناناس را فقط با این دو روش می‌توان خشک کرد استفاده از روش خشک‌کردن در آفتاب باعث سیاه شدن آن می‌شود.

 

مدت زمان نگهداری آناناس خشک

وقتی سخن از طریقه نگهداری میوه خشک به مدت طولانی میباشد، منطقی ترین مدت زمان برای نگه داشتن میوه‌های خشک ۴ ماه تا یک سال میباشد. در این زمان باید حتما آنها را در مکانی خنک و خشک نگه دارید تا خراب نشوند. مسائل بسیاری می‌توانند در وقت انقضای میوه‌های خشک موثر باشند ، که می‌توان گفت مهم‌ترین آنها دما میباشد؛ در صورتی که در دمای مناسب آنها را نگهداری نکنید میوه‌ها به سرعت خراب شده و از بین خواهند رفت.
آناناس خشک شده، مانند سایر خشکبار، بوی خوشایند و طعم خوبی دارد و نگهداری آن بسیار آسان است. کافی است آن را در ظروف با درب و در محیط خشک و خنک نگه دارید. برای استفاده های طولانی مدت و جلوگیری از سیاه شدن، آن را در فریزر نگه دارید.

برای نگهداری آناناس خشک چه دمایی مطلوب است؟

برای حفظ تازگی میوه ها باید آن را در محیط های خنک و دمای پایین نزدیک به صفر قرار داد. چنانچه میوه ها به درستی خشک نشوند و رطوبت در آن باقی مانده باشد پس از مدتی کپک می زند. خشک کردن دقیق میوه ها و نگهداری آنها در محیط خنک بسیار مهم است.

قرار دادن میوه ی خشک در محیط باز موجب حمله حشرات می شود. برای جلوگیری از کپک زدن حتما میوه ها را کامل خشک کنید. اگر میوه خشک را از بازار تهیه کرده اید می توانید در یخچال قرار دهید. با نگهداری میوه ای که خشک کردیم در یخچال، ماندگاری آن را حتی تا یک سال افزایش دهید.

 

 

چه ظرف و یا وسیله ای برای بسته بندی کردن آناناس خشک مناسب است ؟

ظرف انتخابی برای نگهداری میوه بسیار مهم و قابل توجه است. در واقع این ظرف انتخابی می تواند در نگهداری میوه های خشک تاثیرگذار باشد. ما شما را در این زمینه راهنمایی خواهیم کرد.

ظروف پلاستیکی درب دار یا همان ظروف فریزری درب دار یکی از گزینه های مناسب برای نگهداری انواع میوه خشک است. کیسه فریزر زیپ دار نیز وسیله مناسب برای نگهداری آنها است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *