وبلاگ

خرید و فروش عمده خرمالو خشک

خرید و فروش عمده خرمالو خشک 2

خرید و فروش خرمالو خشک

در این مقاله با ما همراه باشید تا درمورد خواص خرمالوی خشک و عوامل موثر بر خرید و فروش عمده خرمالوی خشک بیشتر بدانید.

میوه خرمالو اصالتاً آسیایی است. درخت خرمالو نه تنها میوه بلکه برگ درخت هم سرشار از مواد مغذی و ویتامین می باشد. خرمالو همیشه به عنوان دسر و یا حتی به عنوان تزیین سال نو مورد استفاده قرار می گرفته است.

درخت خرمالو ازخانواده آبنوس است که در چین هزاران سال است از ارزش بالایی برخوردار است و به عنوان درخت هفت فضلیت معروف است زیرا:

  • درختی بسیار با دوام است
  • سایه مداوم دارد
  • چوبش به خوبی میسوزد
  • محل مناسبی برای لانه سازی پرندگان است
  • برگ های این درخت سرشار از مواد مغذی است که به عنوان دمنوش یا پس از ریختن بر زمین به عنوان کود استفاده می شود.

مواد مغذی موجود در خرمالو خشک

خرمالو خشک یا خشک شده ویژگی های خاص خود را دارد. اول از همه، این محتوای کالری است (چهار برابر بیشتر از یک توت تازه است). 100 گرم از محصول حاوی حدود 300 کیلو کالری است. در موارد کاهش وزن، دیابت یا چاقی، نباید از خرمالو خشک غافل شوید. از سوی دیگر، خرمالو خشک نیز منبعی از عناصر کمیاب و ویتامین ها است، به علاوه، به دلیل محتوای کربوهیدرات بالایی که دارد، این یک گزینه عالی برای میان وعده قبل از فعالیت های ورزشی است. اما درک این نکته مهم است که 30 گرم خرمالو خشک جایگزین 100 گرم توت تازه است.

ارزش غذایی در 100 گرم

% RSP
کالری 67 کیلو کالری 4.4 درصد
سنجاب ها 0.5 گرم 0.55 %
چربی ها 0.4 گرم 0.6 ٪
کربوهیدرات ها 15.3 گرم 11.01 %
فیبر غذایی 1.6 گرم 8 درصد
اب 82 گرم 3.03 %

خرمالو خشک شده دارای چه ویتامین های مفیدی است؟

برای 100 گرم از محصول، میانگین کالری تقریباً 65-67 کیلو کالری است. خرمالو حاوی حدود 1 گرم پروتئین، 40 میلی گرم چربی و 16 گرم کربوهیدرات، 2 گرم فیبر غذایی است.

این میوه سرشار از اسید پانتوتنیک است: 100 گرم خمیر ویتامین B3 حاوی حدود 7.5 میلی گرم است که 150 درصد نیاز روزانه را تشکیل می دهد. علاوه بر این، حاوی بتاکاروتن، اسید اسکوربیک، ویتامین های B1، B2، PP، ویتامین E، H و K است.

در میان تمام منابع گیاهی، خرمالو حاوی بیشترین ید است که برای سلامت تیروئید ضروری است. یک میوه نیاز روزانه به این عنصر کمیاب را پوشش می دهد.

همه اینها به شرایط کشت، نگهداری، محل رشد و انبوه شرایط دیگر بستگی دارد.

خواص مفید خرمالو خشک

درک اینکه چرا خرمالو برای سلامتی بسیار مفید است و چقدر باید خورده شود، مهم است.

مصرف حداکثر 400 گرم محصول در روز مجاز است، اینها 2-3 توت متوسط ​​هستند. این کافی است تا از این محصول خوشمزه نهایت استفاده را ببرید. از جمله ویژگی های مثبت عبارتند از:

  1. تحریک هضم به دلیل فیبر که باعث افزایش تحرک، جذب سموم، فعال شدن ترشح شیره معده و روده می شود.
  2. کمک به جذب آهن به دلیل اسید اسکوربیک، تحریک خون سازی به دلیل ویتامین B.
  3. افزایش خاصیت ارتجاعی مویرگ ها به دلیل ویتامین PP، بهبود خواص رئولوژیکی خون به دلیل ویتامین P و K. این برای افرادی که پوست آنها مستعد ابتلا به روزاسه است مفید است، پیش نیازهای واریس وجود دارد.
  4. با بتاکاروتن و زآگزانتین که از شبکیه و ماکولا در برابر تغییرات دژنراتیو محافظت می کند، به حفظ دقت بینایی کمک کنید.
  5. اثر مدر خفیف تورم اندام ها را از بین می برد، نمک های اضافی را از بین می برد و از سنگ کلیه جلوگیری می کند.
  6. کاهش خطر حملات قلبی به دلیل ترکیبات فنلی که با تصلب شرایین مبارزه می کنند.
  7. به دلیل غلظت بالای اسید اسکوربیک، ویتامین های B و مواد معدنی به تحریک سیستم ایمنی کمک می کند.

موارد منع مصرف خرمالو

لازم است بدانید که برخی افراد باید مصرف خرمالو را محدود کنند یا به طور کامل مصرف آن را کنار بگذارند تا به سلامتی خود آسیب نرسانند. از جمله موارد منع مصرف اصلی عبارتند از:

  • سن تا سه سال؛
  • بیماری های حاد دستگاه گوارش (گاستریت، انتریت، کولیت)؛
  • آلرژی به محصول، عدم تحمل فردی.

با ارزیابی فواید خرمالو، نباید مضرات احتمالی آن را فراموش کنید. شما نمی توانید میوه های زیادی بخورید، به خصوص با طعم گس. تانن های موجود در آنها فرآیند هضم را مهار می کند، می تواند تشکیل فیتوبیزوآرها را در معده تحریک کند، که توسعه انسداد روده را تهدید می کند. علاوه بر این، فیبر اضافی به دلیل تحریک حرکات روده باعث ایجاد درد شکمی می شود. میوه ها سرشار از قند هستند، بنابراین در افراد دیابتی باید با احتیاط مصرف شوند.

روش خشک کردن و نگهداری خرمالو خشک

خرمالو خشک

انتخاب خرمالو برای خشک کردن

طعم و مزه خرمالو خشک یا خشک شده به طور مستقیم به کیفیت مواد اولیه مصرفی بستگی دارد. هنگام انتخاب ابتدا به رسیده بودن میوه و وضعیت ساقه آن نگاه می کنند.

میوه های بیش از حد رسیده و بیش از حد آبدار با پوست ترک خورده کارساز نیستند. همچنین میوه های قابض را برای خشک کردن مصرف نکنید. بهترین گزینه یک خرمالوی متوسط ​​رسیده به رنگ نارنجی روشن با پوست تمیز و سالم و بدون نقص (ترک، لکه). حتی کوچکترین آسیب خشک شدن می تواند به محل پرورش کپک تبدیل شود.

ساقه باید سفت و خشک باشد. رنگ سبز نشان دهنده نابالغی جنین است. دم خشک شده نباید به راحتی از میوه جدا شود.

آماده سازی خرمالو برای خشک کردن

قبل از تهیه خرمالو خشک در خانه، باید مواد و تجهیزات اصلی را به درستی تهیه کنید. این فرآیند مستقیماً به روش انتخابی برای خشک کردن میوه بستگی دارد.

هنگام خشک کردن در هوای آزاد و زیر آفتاب، شستشوی میوه ها توصیه نمی شود. رطوبت روی ساقه باعث پوسیدگی می شود. بنابراین، قبل از آویزان کردن میوه، به سادگی آن را با یک پارچه نرم یا حوله کاغذی پاک کنید و ذرات کثیفی را از بین ببرید.

اگر فر به عنوان روش خشک کردن انتخاب شود، میوه ها را آبکشی کرده، سپس روی یک حوله پهن کنید و بگذارید تا به طور طبیعی خشک شود. ساقه بیش از حد طولانی با گلبرگ بریده می شود و فقط یک دم خشک باقی می ماند. این امر گردش هوا را بهبود می بخشد و میوه سریعتر خشک می شود.

بهترین شرایط نگهداری برای خرمالوی خشک شده در یخچال و در ظروف دربسته است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *