دسته بندی نشده

انرژی میوه خشک

انرژی میوه خشک  مصرف چه میزان میوه خشک در طول روز مجاز است، در جواب سوال این گونه افراد باید بگوییم که هر فرد باید متناسب با وزن و شرایط خود از میوه های خشک استفاده کند، مثلا افرادی که لاغر اندام هستند و استعداد چاقی ندارند می‌توانند روزانه حجم بیشتری از میوه های خشک را مصرف کنند و انرژی روزانه خود را به راحتی تامین نمایند. بدانید که در طول روز باید ۲ تا ۳ واحد میوه خشک دریافت کرد که این واحد بسته به شرایط جسمی افراد متفاوت است.
شما عزیزان باید دقت کنید که بسته به شرایط جسمی خود یعنی وزن و حتی بیماری هایی که دارید از این محصولات استفاده کنید تا بتوانید به راحتی املاح موجود در آنها را دریافت کنید و لذت ببرید. قابل ذکر است که اگر در طول روز به میزان لازم میوه خشک مصرف نمود برای سلامتی مفید بوده و در غیر این صورت اگر بیش از اندازه مصرف گردد تنها باعث بیماری می‌شود.

  1. فواید میوه های خشک شده در درمان دیابت

خواص میوه خشک برای دیابت (Diabetes) بسیار شگفت انگیز است؛ میوه خشک هایی نظیر برگه زردآلو و کشمش، نه تنها سطح قند خون را کاهش نمی دهند، بلکه به علت داشتن شاخص گلیسمی پایین (Glycemic Index)، بهترین گزینه برای افزایش سطح قند خون افراد دیابتی محسوب می گردند.

دلیل دیگر، نیاز فوری افراد دیابتی به تأمین انواع مواد مغذی مثل کلسیم و فیبر در بدن آنها می باشد که خدای ناکرده دچار عوارض شدید دیابت در کوتاه مدت نشوند! هرچند مقدار مصرف حتما باید با پزشک چک شود و تحت نظر او این مصرف انجام پذیرد.

از دیگر میوه خشک هایی که می توان در کنترل و درمان دیابت از فواید آنها بهره برد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • سیب خشک
    • توت خشک
    • خرما خشک
    • آلو شابلون خشک

بیشتر بخوانید: درمان دیابت با میوه خشک

نقش میوه های خشک در افزایش سطح ایمنی بدن

فواید میوه خشک برای افزایش ایمنی بدن (Increase Immunity)، از جمله مهمترین مزیت های این مواد غذایی به شمار می رود؛ زیرا با وجود ویروس ها و باکتری های بسیار خطرناک این روزها مثل ویروس کرونا، اگر سطح ایمنی بدن بالا نباشد حتما به مشکل جدی برمی خورد.

مهمترین دلیل کاهش ایمنی بدن انسان را می توان ضعف تغذیه و ريیم غذایی نامناسب دانست. استفاده از خوراکی هایی که نتوانند ویتامین، کلسیم و آهن بدن را تأمین کنند، سبب کاهش مقاومت بدن و ابتلای فرد به انواع بیماری ها می شود.

انجیر خشک در این مورد مهمترین نقش را ایفا می کند و ترکیب آن با شیر، عسل و گلاب معجزه می کند. سیب خشک دیگر میوه خشک مفید برای تقویت ایمنی بدن است؛ البته نمی توان از نقش آجیل هایی مانند پسته، بادام و گردو به راحتی گذشت!

سلامتی قلب با مصرف میوه های خشک

انرژی میوه خشک  خواص میوه خشک برای سلامتی قلب (Heart Health) نیز غوغا می کند. و با مصرف منظم میوه خشک هایی نظیر موز خشک، کشمش و خرما خشک می توان آنتی اکسیدان و کلسیم بدن را افزایش داده. و از بسیاری بیماری های قلبی (Heart Diseases) پیشگیری نمود.

حتما شنیده‌اید که بسیاری از بیماری‌های قلبی به دلیل نقص در سیستم گردش خون و لخته‌شدن خون در مسیر رسیدن به قلب و داخل آن است. به همین خاطر باید به دنبال راهکاری بود تا سیستم گردش خون در بدن مختل نشده و خون در رگ‌ها لخته نشود.

یکی از خواصی که میو‌ه‌های خشک شده دارند وجود حجم قابل توجهی ریزمغذی‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها درون آنهاست. که یکی از کارآیی‌های آنها جلوگیری از اکسیده شدن. کلسترول و به دنبال آن بسته شدن. رگ‌ها و لخته‌شدن خون است.

توت خشک یکی از میوه‌های خشکی است که غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و در فرهنگ سنتی ما نیز همواره در زنجیره غذایی مردم جا داشته است. این میوه خشک علاوه بر اینکه می‌تواند باعث برقراری گردش خون مناسب در بدن شود، از لخته‌شدن خون در رگ‌ها جلوگیری کرده و از خطر بیماری‌های قلب و عروقی و سکته جلوگیری می‌کند.

میوه خشک پیشنهادی عالی برای رژیم لاغری

فواید میوه خشک برای لاغری (Weight Loss)، خیلی از افراد را به استفاده از آنها ترغیب می کند. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، استفاده از برخی میوه‌های خشک همچون انواع آلو خشک، کشمش و یا خرما که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند بهترین گزینه هستند.

این میوه‌ها علاوه بر این مساله، برای سلامت و تغذیه بدن نیز مفید بوده. و بسیار مقوی می‌باشند. کربوهیدرات و پروتئین موجود در میوه‌های خشک نیز موجب می‌شوند. زودتر و بیشتر احساس سیری کرده و از پرخوری بپرهیزید.

خیلی از کسانی که دنبال رژیم‌های خاص و لاغری هستند. با محدودیت مواد مغذی برای تامین‌ نیازهای بدن مواجهند. بسیاری از مواد غذایی اطراف ما یا خاصیت چاق‌کنندگی دارند و یا برای بدن ضرر دارند. و به همین خاطر در رژیم‌های خاص غذایی و لاغری از خوردن آنها اجتناب می‌شود.

چاق شدن و افزایش وزن از جمله خواص میوه خشک

انرژی میوه خشک  خواص میوه خشک برای افزایش وزن (Weight Gain) یکی از خاصیت های ذاتی این مواد غذایی می باشد. زیرا به علت از دادن آب و رطوبت میوه تازه، مقدار خالص قند، کالری، کربوهیدرات و لیپید موجود در میوه های خشک بسیار بیشتر می شود. همین موارد کافیست تا با مصرف کشمش، خرما خشک. آلو خشک، برگه زردآلو، انجیر خشک و انواع آجیل بتوان چاق شد.

اگر واقعا به دنبال بیشتر نمودن وزن خود هستید، توصیه این است. در کنار مصرف میوه خشک و استفاده از فواید آن، حتما دستورالعمل های ورزشی و پزشکی مناسب را با نظر متخصصان این امر پی بگیرید. تا احیانا دچار مشکل یا بیماری خاصی نشوید.

پیشگیری و درمان انواع بیماری های استخوان

فواید میوه خشک برا استحکام استخوان (Bone Strength)، بسیار اثرگذار بوده. و در درمان پوکی استخوان (Osteoporosis) نیز فوق العاده شفابخش است. بدن شما برای تقویت استخوان ها نیاز به کلسیم، بور، منیزیم و ویتامین K دارد. که آلو خشک را می توان بهترین میوه خشک حاوی این مواد مغذی و درمانگر پوکی استخوان دانست.

مهمترین اقدام و اثر آلو خشک، تسریع و قوت بخشیدن. به فرآیند سلول سازی در استخوان ها دانست که سبب تقویت و استحکام هرچه بیشتر استخوان ها می گردد. همچنین ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که برخلاف داروهای شیمیایی مؤثر در این زمینه که اثرات مخربی بر معده و دیگر نقاط بدن می گذارند. مصرف آلو خشک اگر به قاعده انجام پذیرد. هیچگونه عوارض جانبی در پی نخواهد داشت.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *