دسته بندی نشده

بسته بندی میوه خشک

ضرورت بسته بندی میوه خشک

میوه خشک باید در محیط کاملا خشک و فاقد هرگونه رطوبت نگهداری شود. رطوبت موجب می ‌شود که ماندگاری این ماده غذایی کاهش پیدا کند و در نهایت منجر به کپک زدن و فساد آن می گردد. کیسه پلاستیکی زیپ دار یکی از بهترین گزینه ‌ها برای بسته بندی میوه خشک است. مزیت اصلی این پاکت ها وجود زیپ در آن هاست که مانع نفوذ رطوبت به داخل بسته بندی می شود و کیفیت و عطر و طعم محصول را حتی پس از چندین بار باز و بسته شدن پاکت حفظ می کند. با استفاده از پاکت بسته بندی میوه خشک، محصول شما به راحتی به صورت ایستاده در قفسه فروشگاه و در معرض دید مشتری قرار خواهد گرفت.

نکات بسته بندی چیپس میوه

اگر تولیدکننده میوه خشک هستید، حتما همیشه به بهترین گزینه برای بسته بندی میوه خشک فکر می کنید. بسته بندی چیپس میوه یا میوه خشک باید طوری باشد که علاوه بر حفظ کیفیت محصول و جلوگیری از نفوذ آلودگی به آن ، ظاهر شکیلی هم به آن بدهد. در این مقاله به مهم ترین مواردی اشاره می کنیم که هر تولیدکننده یا صادرکننده معتبری باید در بسته بندی کالای خود به آنها توجه کند. بعد هم نگاهی به انواع بسته بندی میوه خشک می اندازیم و مزایا و معایب هرکدام را بررسی می کنیم.

بهترین بسته بندی برای میوه خشک بر اساس موقعیت و نوع میوه متفاوت است اما در کل بسته بندی خوب برای این محصول باید به شکلی طراحی شود که انتظارات افراد بیشتری را برآورده کند. به این منظور چند نکته مهم را می ‌توان پیشنهاد داد:

 

  • از مواد با جنس مرغوب برای بسته بندی استفاده گردد.
  • در سایزهای متنوع آماده شود به طوری که بتواند خواسته و نیاز طیف وسیعی از خریداران را تامین کند.
  • تنوع بالایی در شکل داشته باشد مثلا از دایره، مستطیل، مربع، مثلث و یا اشکال نامنظم استفاده شود.
  • حتی الامکان بخشی از بسته بندی به صورت شفاف در نظر گرفته شود تا مشتری بتواند میوه‌ های خشک درون آن را مشاهده کرده و نسبت به کیفیت آن اطمینان یابد.
  • برای افزایش جذابیت، از رنگ مشابه و هماهنگ با رنگ میوه استفاده شود.
  • از شکل میوه‌های تازه و خشک شده برای تزئین سطح بسته بندی استفاده شود.
  • نوشته‌های روی بسته بندی ساده و خوانا باشد تا اطلاعات کافی و مفیدی از برند و مشخصات محصول ارائه دهد.

 

انواع بسته بندی

برای میوه خشک از بسته بندی های گوناگون با جنس های متفاوتی استفاده می شود که عبارتند از :

 

  1. بسته بندی های کاغذی (مقوایی و کارتنی)
  2. پاکت های کاغذی (کرافت و گلاسه)
  3. بسته بندی شیشه ای
  4. بسته بندی های پلیمری (پلاستیکی)
  5. پاکت های پلاستیکی (سلفونی لمینت)
  6. بسته بندی در قوطی فلزی

 

موارد مهم در بسته بندی چیپس میوه

بسته ۲۰ گرمی کوچک تک میوه کیوی

بسته بندی از مهم ترین بخش های تولید و عرضه هر محصولی است. بسته بندی چشم نواز ، تمیز و باکیفیت ، در بالا بردن میزان فروش محصول نهایی بسیار مؤثر است. هزینه‌های فکر شده و درست برای بسته بندی ، خرج نیست؛ بلکه یک سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

 

ظاهر و طراحی بسته بندی هر محصولی، بهترین تبلیغ برای آن محصول است. اگر سراغ شکیل‌ترین و خلاقانه‌ترین بسته بندی ها برای محصول خود بروید، نه تنها ضرر نمی‌کنید، بلکه فروش بیشتری هم خواهید داشت. چون تصویر معتبر و متفاوتی از برند خود در ذهن مشتری می‌سازید.

 

بسته بندی انواع چیپس میوه هم مانند هر محصول دیگری است. میوه خشک هرقدر هم کیفیت خوبی داشته باشد، شاید ظاهر چندان جذابی نداشته باشد. استفاده از ظرف های باکیفیت و شکیل برای بسته بندی این محصولات، ظاهر آنها را مشتری پسند می‌کند. اگر از ظرف های ماندگار استفاده کنید، این بسته بندی ارزش افزوده هم محسوب خواهد شد.

این‌ها برخی از مهم‌ترین مواردی هستند که باید در بسته بندی آن موردتوجه قرار بگیرند:

  • بسته بندی باید طوری باشد که محصول داخل آن در برابر هرگونه آسیب طی مراحل نگهداری و ترابری محفوظ باشد؛
  • اگر از کارتن و جعبه چوبی استفاده می‌کنید، باید ویژگی‌های کارتن به ترتیب با استاندارد ملی ایران به شماره 36 و 1035 مطابقت داشته باشد؛
  • لوازم و ظروفی که برای بسته بندی میوه خشک استفاده می‌شوند باید حتما نو ، سالم ، تمیز ، خشک و بدون هرگونه آلودگی و بوی نامطبوع باشند؛
  • بسته بندی باید طوری باشد که محصول در برابر رطوبت و تابش نور محفوظ بوده و گرد و غبار و آلودگی به آن نفوذ نکنند؛
  • در نهایت بهتر است وزن خالص هر بسته بیشتر از 10 کیلوگرم نباشد.

 

جهت اطلاعات بیشتر در مورد خرید و مشاوره در مورد میوه خشک با ما در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *