دسته بندی نشده

فروش عمده میوه خشک

فروش عمده میوه خشک

فروش عمده میوه خشک

امروزه مصرف میوه خشک به دلیل خواص آن و عدم نیاز به شرایط خاص نگهداری بسیار متداول شده است. اما همیشه باید توجه داشت که میوه خشک می بایست از مراکز معتبر و بهداشتی تهیه گردد. شرکت روز آفتابی نوتاش آماده فروش عمده میوه خشک با کیفیت بالا به شما عزیزان است.

 

تاریخچه میوه خشک

 

میوه‌های خشک از دیرباز به ‌عنوان منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و توانسته‌اند در تمام طول سال ماندگاری داشته باشند. سوابقی وجود دارد که فرهنگ‌های ایرانی و عربی بیش از هزار سال پیش از زردآلو خشک استفاده می‌کردند. در آمریکای شمالی، گیلاس و زغال اخته خشک می‌شد تا مردم را در سفرهای طولانی در قرن نوزدهم حفظ کنند. این خوراکی خوشمزه، به سرعت و در طول تاریخ، راه خود را به وعده‌های غذایی مردم اشرافی و عادی باز کرد. امروزه این مواد مغذی فقط در زمستان‌ها مصرف نمی‌شوند. بلکه به عنوان تنقلات مفید به سبد غذایی بسیاری از مردم جهان اضافه شده است. امروزه میوه خشک به یک میان‌وعده لذیذ و دوست‌داشتنی در بین تمام گروه‌های سنی تبدیل شده است. حتی ورزشکاران نیز برای تجدید نیرو و لاغری از میوه خشک استفاده می‌کنند. شاید برایتان جالب شاید بدانید که ازجمله فواید میوه خشک، کاهش وزن است؛ البته به شرط آنکه به کالری میوه خشک دقت کنید. مصرف بیش از اندازه یا مصرف برخی از میوه‌های خشک موجب افزایش وزن خواهد شد. میوه خشک برای لاغری نیز موثر است به شرط آنکه جایگزین قند و میان‌وعده‌های ناسالم شود.

دلیل دیگری که میوه خشک به یک خوراک پرطرفدار تبدیل شد، مدت زمان ماندگاری بالای آن بود. به همین علت، در زمانی که تهیۀ مواد غذایی تازه سخت بود (مانند زمان جنگ)، استفاده از میوه خشک در میان مردم، بسیار محبوب گردید.

 

ممکن است فریز کردن میوه هم یکی از روش های نگهداری آن باشد؛ اما فریزکردن، قطعا بافت و طعم میوه مثل میوه تازه نخواهد بود. به همین خاطر خشک‌ کردن ‌میوه روش بهتری است. در گذشته انواع میوه ها را زیر نور خورشید خشک می ‌کردند. هنگامی که میوه را خشک می ‌کنند، آب آن تبخیر شده و تنها بافت گوشتی میوه باقی می‌ ماند. به همین دلیل سرشار از ارزش غذایی است.
امروزه به علت آپارتمان نشینی و عدم امکان استفاده از نور خورشید برای خشک کردن میوه، روش‌ های دیگری جایگزین خشک کردن میوه جلوی نور خورشید شده است. در ضمن آلودگی هوا نیز یکی دیگر از دلایلی است که خشک کردن میوه در فضای باز را غیرممکن می‌ کند. به همین خاطر با استفاده از دستگاه های خشک کن یا گرمای رادیاتور و بخاری در فصول سرد، امکان خشک کردن انواع میوه وجود دارد.

برای تهیه میوه خشک به صورت عمده و به سهولت میتوان با  شرکت روز آفتابی نوتاش در ارتباط باشید.
استفاده میوه خشک از میوه تازه هم بیشتر است و برای همه استفاده از میوه خشک به عنوان آجیل مطلوب ‌تر است. بسیاری از میوه خشک به عنوان یک میان وعده مقوی استفاده می کنند. البته مصرف بیش از اندازه میوه خشک می تواند سبب افزایش قند خون شود.

 

انواع میوه خشک ها را بهتر بشناسید

در هر فصل می‌ توان میوه ‌های همان فصل را خشک کرد. به عنوان مثال در فصل تابستان می توان توت فرنگی، گلابی خشک، موز خشک، خربزه خشک، برگه زردآلو، برگه هلو و سیب خشک را تهیه کرد. در فصل زمستان و پاییز می توان میوه‌ هایی مثل کیوی، خرمالو، پرتقال و … را خشک کرد؛ اما ترکیب انواع میوه های خشک شده با هم می‌ تواند یک آجیل میوه خشک مخلوط را بسازد که سرشار از مزه های متنوع است و ارزش غذایی بالایی دارد.
این آجیل میوه برای مهمانی و دورهمی ها بسیار پرکاربرد است. میوه خشک باید در شرایط مناسب نگهداری شود تا همیشه قابل استفاده باشد. باید در جای خشک و خنک نگهداری شود در غیر این صورت کپک می زند یا رطوبت محیط را جذب می کند. استفاده از ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی در دار سبب ماندگاری آن می ‌شود.

 

 

اهمیت میوه خشک در کتب آسمانی

اهمیت میوه خشک به حدی است که حتی در برخی کتب آسمانی مانند قرآن، تورات و انجیل، از نام‌هایی چون انجیر، خرما و کشمش یاد شده و در کتیبه‌های تمدنی گذشته می‌توان ردی از مواد مغذی خشک شده، خصوصا میوه‌ها یافت.

 

طریقه نگهداری میوه خشک

نگهداری میوه خشک یکی از مباحث کلیدی این حوزه به شمار می رود زیرا ممکن است در صورت بی توجهی به آن خسارت سنگینی متوجه تولیدکننده و حتی خریدار بشود.

  1. از جمله مهمترین نکات درباره میوه خشک در زمان تولید این است که میوه های خشک اصلا نباید به هم بچسبند زیرا ممکن است تعدادی از آنها هنوز خیس و مرطوب باشند و باعث خرابی خود و دیگر محصولات شوند.
  2. اگر شما خریدار انواع میوه خشک هستید و اهمیت میوه خشک را به خوبی میدانید، حتما ابتدا به کیفیت محصول توجه کنید. سپس dried fruit خریداری شده را سعی کنید در ظروف کوچک و شفاف مثل شیشه های کنسرو بسته بندی نمائید.
  3. اگر تا حد امکان از خرد شدن آن جلوگیری کنید و البته مکان نگهداری به صورت خنک و خشک مثل فریزر باشد می توانید تا مدت طولانی آنها را به خوبی نگه دارید ولی هرچه از این موارد قصور شود زمان سالم ماندن آن کاهش می یابد.

 

بهترین راه خرید میوه خشک چیست؟

یکی از عوامل تاثیرگزار و تعیین کننده در کیفیت میوه خشک، کیفیت میوۀ مورد استفاده و همچنین پروسۀ خشک شدن آن است. زمانی که قصد خرید میوه خشک را دارید و به این فکر می‌کنید که بهترین راه برای فهمیدن کیفیت میوه خشک چیست، باید بگوییم که تنها راه شما، شناخت فروشنده است. با خرید میوه خشک از یک فروشندۀ شناخته شده و معتبر، می‌توانید با خیال راحت میوه خشک بخرید در حالی که از کیفیت میوه خشک خریداری شدۀ خود اطمینان دارید.

در این راستا، خرید میوه خشک روز آفتابی نوتاش، یکی از بهترین راه‌هایی است که در اختیار دارید.

برای خرید میوه و دیگر انواع خشکبار، می‌توانید به قسمت محصولات مراجعه نمایید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *