وبلاگ

تولید کننده میوه خشک

تولید کننده میوه خشک

تولید کننده میوه خشک

در این مقاله راجع به مراحل تولید میوه خشک و موارد مورد توجه توسط تولید کننده میوه میخوانیم.

خشک کردن میوه چیست؟

یکی از بزرگترین کشفیات بشر برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی ، خشک کردن آنها است؛ اگرچه فریز کردن محصولات غذایی هم موجب میشود تا آنها را مدت زمان بیشتری نگه داریم ، اما برای خیلی از محصولات این روش جوابگو نیست !و باعث میشود تا خواص مغذی آنها از بین برود و یا شکلی نامناسب به خود بگیرد.
میوه جات، برخی از سبزیجات و برخی از محصولات کشاورزی نظیر پیاز، قارچ و فلفل دلمه از این قبیل محصولات هستند.
عمل خشک کردن میوه و سبزی در منزل به راحتی قابل انجام است و نیاز به تجهیزات خاصی ندارد؛ اما اگر در پی راه اندازی یک خط تولید هستید و میخواهید در سطح صنعتی و نیمه صنعتی فعالیت کنید به شما پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شرکت روز آفتابی نوتاش به عنوان تولید کننده میوه خشک در ایران ارائه دهنده محصولات استاندارد و باکیفیت به شما عزیزان است.

تولید انواع میوه خشک

بر طبق تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده روی میوه ها و خواص آنها، تمامی میوه‌ها را نمیتوان خشک کرد. چون تعدادی از میوه ها با خشک شدن از بین رفته یا خراب می شوند.

در خصوص خشک کردن، نکته بسیار مهم این می‌باشد که هیچ‌گاه نباید میوه‌ها را آنقدر خشک کرد که مثل چیپس شکننده شوند، میوه ها را باید تا زمانی خشک کرد که ۲۰% از رطوبت آن‌ها باقی مانده است. میوه‌هایی که به صورت رسیده اند را برای خشک کردن انتخاب کنید.

نکته ی قابل توجه دیگه این هست، میوه هایی که برای خشک کردن انتخاب می کنید باید رسیده، سفت و سالم باشد، میوه های که آسیب دیده، له شده، لک شده یا کال هستند اصلا گزینه مناسبی برای خشک کردن نیستند زیرا طعم مطلوبی نخواهند داشت.

تجهیزات اولیه و لازم برای تولید میوه خشک

۱- هسته گیر
۲- اسلایسر دستی برنر
۳- اسلایسر دستی کشویی
۴- دستگاه خشک کن
در حقیقت شما برای شروع فقط به همین چهار مورد نیاز دارید اما باید بدانید برای دریافت مجوز های بهداشتی و تولید حرفه ای تر باید کارگاه مجهز تری را داشته باشید.

مراحل تولید میوه خشک

انتخاب میوه ی مورد نظر برای خشک کردن

میوه ی مورد نظرتان برای خشک شدن را آماده کنید، دقت داشته باشید میوه ها کاملا رسیده باشند .میوه ها را با آب سرد شسته و قسمت لکه دارشان را جدا کنید، سپس هسته ی میوه و ساقه میوه را جدا کنید .

تکه کردن میوه ها (اسلایس کردن میوه ها)

کار دستگاه برش میوه یا همان اسلایسر میوه به این صورت می باشد که اول میوه هایی که هسته هایش را جدا کرده اند، در ابعاد مختلف را در ورودی این دستگاه قرار می دهیم، سپس با استفاده از اهرمی که در بالای آن نصب شده است به آرامی به روی آن ها فشار وارد نموده تا کار برش میوه را انجام بدهد.

آنزیم زدایی (بلانچ کردن) میوه قبل از خشک کردن

حساس ترین و اساسی ترین مرحله در تولید میوه خشک این مرحله می باشد. اگر این مرحله به درستی و با رعایت کلیه ی اصول انجام بگیرد. میوه های خشک شده از لحاظ رنگ ظاهری و طعم، عالی خواهند شد. نکته ی مهم در این مرحله رعایت زمان انجام هر مرحله می باشد.

این مرحله شامل سه روش است که توضیح می دهیم:

روش یک: غوطه ور کردن میوه های تکه شده و اسلایس شده در اسید اسکوربیک، این محلول با ترکیب 2 قاشق غذاخوری اسید اسکوربیک، یا معادل 5 گرم قرص ویتامین C خرد شده، در یک محلول آب ساخته می شود.

روش دوم: میوه های اسلایس شده را در محلول آب نمک در حال جوش ریخته و پس از 5 دقیقه به یک ظرف محتوی آب یخ انتقال داده و سپس آبکشی نمایید. البته این روند فقط برای چند میوه مانند سیب، گلابی و زردآلو کاربرد دارد.

روش سوم: استفاده از سولفید گوگرد بر روی میوه های اسلایس شده.

خشک کردن میوه ها با دستگاه خشک کن

بعد از مراحل بالا میوه ها باید در دستگاه خشک کن چیده شود. استفاده از دستگاه میوه خشک کن، سبب می شود آب میوه به صورت خیلی آرام، آهسته و با حرارت خیلی کم تبخیر شود.

اکثر این دستگاه های میوه خشک کن در کف خود المنت برقی مشبک دارند که روی آن ها هواکش قرار دارد. بسته به نوع میوه و نوع دستگاه میوه خشک کن، 24 ساعت وقت لازم است تا میوه ها به صورت کامل خشک شوند.

بسته بندی میوه خشک

مرحله پایانی تولید پک بندی و بسته بندی آن است. به منظور نگهداری طولانی مدت و بهداشتی میوه خشک بهتر است از دستگاه بسته بندی تمام اتوماتیک استفاده کرد. دستگاه اتوماتیک بسته بندی قابلیت بسته بندی انواع مواد گرانولی (خشکبار، میوه خشک، سبزی خشک، حبوبات و…) را دارا می باشد و در مدل های مختلف تولید می شود.

شرکت روز آفتابی نوتاش تولیدکننده میوه خشک با به روز ترین تجهیزات و استانداردهای روز دنیاست.

برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید .

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *