وبلاگ

خرید و فروش عمده آلوشابلون خشک

خرید و فروش عمده آلوشابلون خشک

خرید و فروش آلوشابلون خشک

در این مقاله ما به فواید آلو خشک شابلون و موارد تاثیر گذار در خرید و فروش عمده آلوشابلون خشک می پردازیم.

درباره آلوشابلون خشک باید گفت که این محصول بسیار خوش طعم است. آلو خشک شبلون، محصولی بسیار مغذی و با خواص متنوع می باشد.

همچنین بدانید که این میوه خشک علاوه بر فیبر و آنتی اکسیدان حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است که به کاهش خطر ابتلا به تعدادی از بیماری های مزمن کمک می کند. بنابراین، همانطور که می دانید، می توانیم آلو را به صورت تازه یا خشک مصرف کنیم.

این محصول آلو خشک یا آلو تازه یکی دیگر از محصولات شناخته شده برای بهبود شرایط سلامتی مانند رفع یبوست و پوکی استخوان است که فوایدبسیاری دارد.

ارزش غذایی و مواد مغذی موجود در آلو شابلون خشک

در  100 گرم از این میوه مواد مغذی زیر موجود است:

  • کالری: 418
  •  فیبر: 12 گرم
  •  کربوهیدرات: 111 گرم
  •  ویتامین B6: 35 میلی گرم
  •  آهن: 1.6 میلی گرم
  •  پروتئین: 3.8 گرم
  •  ویتامین A: 1359 میکروگرم
  •  ویتامین K: 103 میکروگرم
  •  چربی: 9 گرم
  •  پتاسیم 1274 میلی گرم
  • فسفر 120 میلی گرم
  •  روی 77 میلی گرم
  •  کلسیم 75 میلی گرم

ترکیب و خواص مفید آلو خشک شابلون

آلو حاوی گلوکز، فروکتوز و ساکارز، ویتامین‌های A ، B1 ، B2 ، C ، H و PP و همچنین مواد معدنی ضروری که در بالا به آنها اشاره کردیم.

خاصیت مفید و اصلی آلو، پاکسازی ملایم معده و عادی سازی فعالیت دستگاه گوارش است. آلو قابلیت تحریک اشتها و افزایش تحرک روده را دارد، برای تصلب شرایین مفید است، رسوبات کلسترول را بر روی دیواره رگ ها کاهش می دهد. این یک ادرارآور ضعیف است، به پاکسازی کلیه ها و همچنین کل بدن از سموم و سموم کمک می کند. آلو حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که ماهیچه قلب و دیواره عروق را تقویت می کند که برای بیماری های سیستم قلبی عروقی و فشار خون بالا مفید است.

خواص آلو شابلون خشک در سلامتی

آلو شابلون خشک

1.آلو شابلون سرشار از آنتی اکسیدان است

آلو سرشار از آنتوسیانین است . آنتی اکسیدان هایی که از پیری سلول ها جلوگیری می کند و حتی بدن را در برابر سرطان محافظت می کند. هر چه پوست میوه تیره تر باشد تعداد آنها بیشتر می شود. واضح است که آلو در مقایسه با هلو و شلیل قهرمان آنتی اکسیدانی است.

2.آلوشابلون خشک از سلامت کبد حمایت می کند

توت آلو دارای خواص کلرتیک است. و این بدان معنی است که اگر کبد شما احتقان نداشته باشد، احساس بهتری خواهد داشت.

3.آلو انباری از ویتامین ها و مواد معدنی

در وهله اول در ترکیب آلو، ویتامین های گروه B، ویتامین های A، C، B و PP قرار دارند. ویتامین K استخوان ها را تقویت می کند، در حالی که پتاسیم، منیزیم، منگنز و مس بهترین مجموعه برای سلامت قلب هستند.

آلو شابلون خشک می تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد و برای سالمندان مفید است.

محتوای پلی فنل بالا در آلو ممکن است به کاهش کاهش حافظه و عملکرد ذهنی مرتبط با افزایش سن کمک کند.

4.آلوتازه یا خشک شابلون عملکرد روده را بهبود می بخشد و خطر ابتلا به سرطان رکتوم را کاهش می دهد

به لطف سوربیتول و محتوای فیبر بالا، آلو باعث بهبود عملکرد روده و آزادسازی منظم آن می شود. در واقع یک ملین ملایم است که هیچ گونه منع مصرفی ندارد و اعتیادآور نیست.

5.آلو به کنترل سطح قند خون کمک می کند

آلو شابلون سرشار از پلی فنول است که به تعادل سطح قند خون و تنظیم اشتها کمک می کند. و مقدار کافی فیبر باعث کاهش ترشح قند طبیعی موجود در آلو می شود.

اما همه چیز در حد اعتدال خوب است، بنابراین دوز توصیه شده روزانه برای کسانی که قند خون را کنترل می کنند بیش از 200 گرم آلو تازه در روز نیست. و بهتر است قبل از غذای اصلی مصرف شود.

6.آلو روحیه را بهبود می بخشد و با اضطراب مبارزه می کند

آلو نه تنها برای وضعیت جسمانی ما، بلکه برای روحی نیز مفید است.

آلو سرشار از ویتامین B6 است. در انتقال سیگنال های عصبی و عملکرد طبیعی سیستم عصبی نقش دارد. تریپتوفان، یک اسید آمینه موجود در آلو، باعث تولید ناقل عصبی سروتونین، بهبود خواب، اشتها و تمرکز می شود. به لطف آنتی اکسیدان هایش، آلو همچنین به کاهش اضطراب کمک می کند که می تواند ناشی از سطوح پایین اسید اسکوربیک و ویتامین E باشد. به هر حال، آلو نیز با این ویتامین ها خوب عمل می کند.

خشک کردن آلو شابلون

با عملیات حرارتی کم، خشک کردن آلو به طور کلی بر خواص میوه ها تأثیر نمی گذارد، بنابراین بدن شما از مفیدترین مواد اشباع می شود. آلوشابلون از نظر محتوای پتاسیم پیشرو می باشد، حتی موز نیز در این زمینه از آن پایین تر است. همچنین حاوی کلسیم، فسفر، آهن است.

آلو شابلون خشک یکی از آلوهای معروف است. برای خشک کردن بهتر است میوه های کاملا رسیده را انتخاب کنید. آنها باید بر اساس کیفیت مرتب شوند، ساقه ها و برگ ها را جدا کنید، خوب بشویید. آلوهای بزرگ را بهتر است با دو نیم کردن و برداشتن هسته ها خشک کنید. میوه های متوسط ​​و کوچک به طور کامل و با هسته خشک می شوند. برای به دست آوردن 1 کیلوگرم آلو، حدود 4.5 کیلوگرم آلو تازه نیاز است.

البته بهترین گزینه برای خشک کردن آلو خشک کن برقی مخصوص است . با این حال، اگر چنین تجهیزاتی در خانه وجود نداشته باشد،در آفتاب و محیط آزاد یا یک اجاق معمولی این کار را انجام می دهد.

چگونه آلو شابلون خشک را نگهداری کنیم؟

اگرچه آلو خشک محصولی فاسد شدنی نیست، اما همچنان باید از شرایط نگهداری آن به موقع مراقبت کنید. بهتر است محصول نهایی را در شیشه های تمیز و خشک قرار دهید و در آنها را با درب مخصوص خلاء ببندید. این امر ایمنی تمام خواص مفید میوه های خشک را تا یک سال تضمین می کند و همچنین دسترسی به محصول حشرات آشپزخانه را محدود می کند. بسته های آلو خشک باید در یک مکان تاریک و خنک پنهان شوند: کمد، کابینت آشپزخانه، دور از نور مستقیم خورشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *