وبلاگ

خرید و فروش عمده گلابی خشک

خرید و فروش عمده گلابی خشک

خرید و فروش گلابی خشک

در این مقاله با ما همراه باشید تا با خواص گلابی خشک و مواردی که در خرید و فروش عمده گلابی خشک تاثیرگذار است بیشتر آشنا شوید.

گلابی خشک یک میان وعده خوشمزه و سالم است زیرا گلابی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. گلابی نیز مانند سیب حاوی مقدار زیادی پکتین است که برای روده مفید است.

این میوه پر خاصیت در اصل از منطقه اوراسیا می آید. در قرن 18 و 19، گلابی عمدتاً در فرانسه و بلژیک کشت می شد. امروزه حدود 2500 نوع گلابی وجود دارد.

مواد مغذی و کالری موجود در گلابی خشک

گلابی خشک منبع بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم است. آهن، پتاسیم، مس، منیزیم، فسفات، ید و روی قابل ذکر است. گلابی همچنین به مشکلات کلیه و مثانه کمک می کند.

ارزش غذایی

  • کالری:  326 کالری
  • کربوهیدرات:  75.2 گرم
  • پروتئین: 4.4 گرم
  • چربی:  0.8 گرم

ویتامین ها

  • ویتامین A:  13 میکروگرم
  • ویتامین B1:  0.2 میلی گرم
  • ویتامین B2:  0.2 میلی گرم
  • ویتامین B6:  0.9 میلی گرم
  • ویتامین C: 7 میلی گرم
  • ویتامین E: 0.7 میلی گرم

مواد معدنی

  • کلسیم:  32 میلی گرم
  • آهن:  2.8 میلی گرم
  • پتاسیم:  1477 میلی گرم
  • منیزیم:  110 میلی گرم
  • سدیم:  4 میلی گرم

خواص مفید گلابی خشک

گلابی خشک حاوی ویتامین هایی مانند B1، B2، E و PP است.حاوی مقدار زیادی پتاسیم و سایر عناصر کمیاب  کلسیم، فسفر، منیزیم و آهن است. گلابی خشک حاوی فیبر درشت، اسید اسکوربیک و فروکتوز است. همه اینها باعث می شود محصول نه تنها یک غذای خوشمزه، بلکه یک دسر بسیار مفید نیز باشد.

1.اثر گلابی خشک بر لاغری

گلابی خشک بسیار شیرین است، اما در عین حال برخلاف آب نبات و شکلات، کالری متوسطی دارد. این به شما امکان می دهد هنگام کاهش وزن از گلابی خشک به عنوان یک درمان استفاده کنید.

2.اثر گلابی خشک برعمکرد روده

گلابی به شکل خشک حاوی مقدار زیادی فیبر است که به شما امکان می دهد عملکرد روده را بهبود بخشید، اثر خطرناک آن را تحریک کنید و یبوست را از بین ببرید. گلابی به شکل تازه و خشک دارای اثر ملین ملایمی است و به شما امکان می دهد روده ها را بدون درد پاکسازی کنید.

این میوه خشک اغلب به عنوان یک ادرار آور استفاده می شود که جوشانده خوشمزه آن به خلاص شدن از شر ادم و ایجاد خروج مایع لنفاوی کمک می کند.

3.اثر گلابی بر قلب

مقدار زیادی پتاسیم باعث می شود گلابی برای قلب و عروق خونی فوق العاده مفید باشد.

4.اثر گلابی بر سرماخوردگی

گلابی در طب عامیانه به عنوان یکی از بهترین داروها در مبارزه با سرفه استفاده می شود. خلط را مایع می کند و راحت تر از ریه خارج می شود. اما بهتر از همه، گلابی با اسپاسم ریه ها، با حملات حاد سرفه، که با سیاه سرفه، سل، ذات الریه و آسم رایج است، مقابله می کند. کودکان به خصوص گلابی را دوست دارند .اگر کودک شبانه سرفه می کند، فقط به او جوشانده گلابی خشک بدهید. این به توقف حمله کمک می کند.

گلابی  تب بالا را کاهش می دهد، نیروهای فعال بدن را تحریک می کند، به مقابله با التهاب و ویروس ها کمک می کند. مصرف منظم گلابی نیز منبع عالی ایمنی قوی است.

5.اثر گلابی بر کبد

گلابی خشک کبد را تمیز می کند، بدن را پس از مسمومیت با فلزات سنگین، داروها و الکل بهبود می بخشد.

6.اثر گلابی بر تمرکز ذهنی

گلابی کاملاً تحریک و تقویت می شود. پس از خوردن تنها 4-5 قطعه، می توانید تمرکز را بهبود بخشید، کارایی را افزایش دهید و فعالیت ذهنی را افزایش دهید.

نوشیدنی گلابی تعادل آب و نمک را به خوبی در بدن باز می‌گرداند، برای خماری بسیار موثر است. فقط چند لیوان کمپوت گلابی به خلاص شدن از شر سردرد و حالت تهوع کمک می کند.

7.گلابی خشک عملکرد پانکراس را بهبود می بخشد.

همه این خواص مفید میوه نشان می دهد که گلابی باید در هر خانه ای نگهداری شود، برای این کار باید به درستی خشک شود.

نحوه خشک کردن گلابی برای حفظ تمام ویتامین ها

تکنیک فرآوری گلابی اهمیت کمی ندارد. به منظور حفظ تمام عناصر مفید در گلابی، باید آن را به درستی خشک کرد. سعی کنید گلابی خشک را به صورت آماده خریداری نکنید.اغلب تولید کنندگان بی پروا آنها را در اجاق های داغ خشک می کنند، که به طور قابل توجهی روند را سرعت می بخشد، اما، افسوس، هیچ چیز مفیدی در محصول باقی نمی گذارد.

1.خشک کردن گلابی در آفتاب

اگر بالکن یا کلبه تابستانی دارید، بهتر است گلابی را در هوای آزاد و آفتاب خشک کنید.میوه از قبل شسته شده، از هسته تمیز شده و به برش های کوچک ببرید.بعد گلابی های برش زده را روی سینی با فاصله قرار دهید و روی آن را توری بکشید. مرحله بعد تکه های گلابی را در آفتاب و یا یک مکان سایه با تهویه مناسب بگذارید تاخشک شود.

2.خشک کردن گلابی در فر

در یک آپارتمان شهری، می توانید گلابی ها را در فر خشک کنید، اما درجه حرارت را کمتر از 50 درجه باشد . چنین خشک کردن بیش از یک ساعت طول می کشد، اما محصول اکثر اجزای مفید را حفظ می کند.

3.خشک کردن گلابی با دستگاه خشک کن میوه

گلابی ها را می توانید در خشک کن مخصوص برای تهیه میوه خشک، خشک کنید. اگر می خواهید گلابی تیره نشود و رنگ طلایی خود را حفظ کند، باید آن را با آب جوش بجوشانید و بلافاصله چند دقیقه در آب سرد فرو کنید و سپس خشک کنید.

 موارد منع مصرف گلابی خشک

هر محصول موارد منع مصرف خود را دارد و گلابی نیز از این قاعده مستثنی نیست. اولا، گلابی خشک را نمی توان به مقدار زیاد خورد. ثانیاً گلابی خاصیت ملین دارد اما در حد اعتدال؛ اگر آن را به مقدار زیاد مصرف کنید، فروکتوز و نشاسته به عنوان بخشی از محصول اثر معکوس خواهند داشت و یبوست رخ می دهد.

ثالثا، گلابی را نمی توان با محصولات لبنی ترکیب کرد. این می تواند منجر به سوء هاضمه، تخمیر در روده و نفخ فعال شود. با این حال، این در مورد محصولات شیر ​​تخمیر شده صدق نمی کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *